سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا می توانیم چندین وب سایت با یک نام دامنه ایجاد کنیم؟

یکی از بازدیدکنندگان به تازگی پرسید آیا می توان چندین وب سایت با یک نام دامنه را ایجاد کرد. تجربه ما با طراحان وب جدید این است که اینگونه سوالات معمولا نشان دهنده مقداری سردرگمی در مورد شرایط مختلف استفاده شده توسط وب مسترها و در کل روند ایجاد وب سایت است. ما سعی خواهیم کرد به این سوال در این مقاله پاسخ بدهیم، و امیدواریم هر گونه سوء تفاهم را روشن کند.

 

آیا می توانیم چندین وب سایت با یک نام دامنه ایجاد کنیم؟


خدمات هاست در نوین هاست 

 

نوین هاست در پیش برد اهداف بلند مدت خود و رضایت مشتریان در زمینه های زیر اقدام به خدمت رسانی به مردم عزیز ایران کرده است . خدمات هاست و سرویس دهی در نوین هاست بدین شکل می باشد.

هاست , هاست سی پنل , خرید هاست , هاست ایران , هاست رایگان , هاست دانلود , هاست ارزان ,  هاست وردپرس , هاست جوملا ,  هاست نامحدود , هاست لینوکس , سرومجازی 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید :

02144041877 

نوین هاست همیشه بهترین در ارائه خدمات است . 

 


 

نام دامنه، وب سایت و هاست وب

نام دامنه به سادگی نامی مانند "thesitewizard.com" است. شما یک ثبت نام دامنه را برای حق استفاده از این نام هزینه ی سالیانه می پردازید. از سوی دیگر یک وب سایت مجموعه ای از اسناد را روی کامپیوتر قرار داده است که به طور دائمی به اینترنت متصل است. هنگامی که نام دامنه، مانند thesitewizard.com را با آن مجموعه اسناد مرتبط می کنید، دیگران می توانند با استفاده از یک مرورگر وب به آن دامنه دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، هنگامی که با استفاده از مرورگر خود به thesitewizard.com متصل می شوید، شما در این وبسایت به پایان می رسید و می توانید مقالات را که در اینجا برای خواندن دیگران در دسترس قرار می دهم، بخوانم، مانند آنچه که در حال حاضر به آن نگاه می کنید.

 

وقتی یک نام دامنه خود را خریداری می کنید می توانید چیزهای زیادی را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک دامنه مانند "google.com" دارید (که شما نمیتوانید، چون کسی قبلا آن را خریداری کرده است)، میتوانید "gmail.google.com" را به وبسایت دیگری از "www .google.com" این اسامی، "gmail.google.com" و "www.google.com"، فقط زیر دامنه اصلی "google.com" هستند. به عبارت دیگر، هنگامی که شما مالک اصلی دامنه هستید، مانند google.com، می توانید هر تعداد زیر دامنه ای را که می خواهید اضافه کنید و آنها را به وب سایت های مختلف اشاره کنید. به طور خلاصه شما می توانید آنها را به همان وب سایت اشاره کنید اگر این چیزی است که شما ترجیح می دهید. به عنوان مثال، both thesitewizard.com و www.thesitewizard.com به یک وبسایت اشاره می کنند.

 

برای ساختن زیر دامنه ها در وب سایت خود، شما باید از همکاری هاست وب خود استفاده کنید. هاست وبسایت به سادگی شرکتی است که دارای رایانه ای است که وب سایت شما را قرار می دهد. شما نیاز به یک هاست وب دارید زیرا کامپیوتر شخصی شما به طور دائمی به اینترنت متصل نیست. حتی اگر آن است (به عنوان مثال، زیرا شما هرگز کامپیوتر خود را خاموش نمی کنید)، ارائه دهنده پهنای باند شما معمولا اجازه نمی دهد که یک وب سایت با استفاده از آن اتصال به اینترنت داشته باشید. همچنین تعدادی از پیچیدگی های دیگر درگیر وجود دارد، بنابراین ساده است که فکر کنید یک هاست وب به عنوان یک ضرورت است اگر می خواهید وب سایت خود را ایجاد کنید.

 

بسیاری از (اگر نه) هاست وب تجاری شما به شما اجازه ایجاد زیر دامنه ها را داده و آنها را با یک وب سایت جدید (یا همان وب سایت) مرتبط سازید. این ممکن است یا ممکن است شامل پرداخت هزینه اضافی در هر زیر دامنه باشد؛ آن از هاست وب به هاست وب متفاوت است. با این حال شما مجبور به خرید یک زیر دامنه نیستید؛ هنگامی که شما مالک دامنه اصلی هستید، تمام زیر دامنه های آن به شما تعلق دارند.

 

همچنین ممکن است اجتناب از استفاده از زیر دامنه به طور کامل و هنوز وب سایت های متعدد را در یک دامنه تک ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما مالک یک دامنه مانند "example.com" هستید و شما هرکدام از اعضای خانواده خود را برای داشتن وبسایت خود در آن دامنه می خواهید، هر فرد می تواند وب سایت خود را ایجاد کند و آن را در پوشه خود قرار دهید. بنابراین، برای مثال، تام ممکن است وب سایت خود را در www.example.com/tom/ داشته باشد در حالی که دیک در "www.example.com/dick/" و هری در "www.example.com/harry/" . شما می توانید هر تعداد از پوشه ها را به این شکل ایجاد کنید، هر کدام با یک وب سایت متفاوت مرتبط است.

 


http://www.novinhost.org/blog/365-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-%DA%86%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F.html