سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایلی برای انتخاب Node.js برای پروژه توسعه وب

در این پست ، مختصرا به معرفی Node.js و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس چندین دلیل برای بررسی استفاده از آن برای پروژه های بعدی شما بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

 

دلایلی برای انتخاب Node.js برای پروژه توسعه وب

 

 

دلایلی برای انتخاب Node.js برای پروژه توسعه وب

 

هنگام تهیه یک اپلیکیشن وب یا پروژه های مشابه وب ، بازده عامل اصلی است. از این گذشته ، هرچه یک پروژه طولانی تر شود ، هزینه آن نیز بیشتر می شود. این بدان معناست که شما به دنبال راه هایی برای تکمیل پروژه توسعه وب خود در کمترین زمان خواهید بود.

 

در این حالت ، Node.js ممکن است گزینه ای باشد که به دنبال آن هستید. این پلتفرم نه تنها برنامه های تحت وب با عملکرد بالا تولید می کند ، بلکه این کار را سریعتر از بسیاری از پلتفرم های دیگر انجام می دهد. حتما دلیلی دارد که نود جی اس در دنیای توسعه وب موقعیت برجسته ای پیدا کرده است.

 

مقدمه ای بر Node.js

Node.js فریم ورکی متن باز برای اجرای JavaScript است. به عبارت دیگر ، این یک روش مناسب با سازگاری متقابل برای اجرای کد هاست. علاوه بر این ، بسیار سبک ، مقیاس پذیر و کارآمد است. به همین دلایل و موارد دیگر ، Node.js معمولاً برای توسعه پروژه های تحت وب ، برنامه های بلادرنگ و برنامه های موبایل استفاده می شود.

 

در ابتدا ، این فریم ورک در سال 2009 توسط Ryan Dahl به عنوان روشی کارآمدتر برای نوشتن پروژه های وب نسبت به سرورهای HTTP آپاچی ایجاد شده است. با این حال ، از زمانی که منتشر شده است جز برترین فریم ورک ها برای توسعه برنامه هاست . بخشی از کتابخانه ماژول ها در سال 2010 برای رسیدگی به ویژگی های اصلی معرفی شده است.

 

به طور خلاصه ، Node.js با ترکیب موتور V8 جاوا اسکریپت Google ، یک حلقه رویداد و یک API ورودی/خروجی در سطح پایین برای رسیدگی به درخواست های همزمان است که بیشتر از آپاچی کار می کند. این کار با ایجاد یک موضوع جدید برای هر درخواست انجام نمیشود بلکه با پردازش درخواست ها در یک حلقه انجام می دهد. این مدل ورودی/خروجی مبتنی بر رویداد (event-driven) ثابت کرده است که یک راه حل قدرتمند برای توسعه دهندگان است.

 

6 دلیل برای انتخاب Node.js

مهم نیست که عملکرد برنامه وب شما در حال توسعه هست یا نه ، Node.js ارزش آن را دارد که مورد توجه قرار دهید. بیایید شش دلیل برای انتخاب آن برای ساخت و توسعه پروژه های خود بررسی کنیم.

 

1. سرعت و انعطاف پذیری را تقویت می کند

توسعه برنامه های کاربردی با Node.js سریعتر است و نیاز به خطوط کد کمتری نسبت به جاوا دارد. برای نشان دادن این نکته ، جف هارل از پی پال مطالعه ای جزئی انجام داد که نشان دهد تیمی با استفاده از Node.js قادر است همان پروژه را زودتر از تیمی از توسعه دهندگان جاوا تکمیل کند.

 

در این مطالعه ، هارل دو تیم به کار گرفت ، یکی از دو توسعه دهنده Node.js و دیگری از بیست برنامه نویس جاوا. در دو ماه ، توسعه دهندگان Node.js این پروژه را به اتمام رسانده بودند ، در حالی که توسعه دهندگان جاوا شش ماه دیگر به کار خود ادامه دادند تا به اتمام رسید. مهمتر از این ، تیم Node.js ، 33 درصد خطوط کد کمتری استفاده کردند تا نتیجه قابل مقایسه ای داشته باشد. به عبارت دیگر ، Node.js می تواند پیشرفت شما را سرعت ببخشد و کد شما را مستحکم تر نگه دارد.

 

2. زمان یادگیری کوتاه است

نکته مهم دیگر در مورد Node.js این است که این یک سیستم مبتنی بر JavaScript است. بسیاری از توسعه دهندگان قبلاً با این نوع برنامه نویسی آشنا هستند و یادگیری آن را بسیار ساده تر از زبان های دیگر مثل GO است که از ابتدا شروع به یادگیری کنید.

 

علاوه بر این ، Node.js از JS برای هم سمت سرور و هم سمت مشتری استفاده می کند توسعه را ساده تر می کند ، و زمان یادگیری را کاهش می دهد زیرا مجبور نیستید بیش از یک زبان کار کنید. مهمتر از آن ، Node.js به خطوط کد کمتری نیاز دارد ، که همچنین به معنی حجم کمتر فایل های کار با آنهاست.

 

3. Node.js دارای اکوسیستم غنی از ماژول ها است

یکی از ویژگی هایی که Node.js را بسیار قدرتمند می کند ، کتابخانه ماژول های آن است. این ابزارها را می توان در مدیر بسته بندی گره (NPM) یافت و عملکرد ها و توابع از پیش کد گذاری و تعریف شده زیادی را برای استفاده در پروژه فراهم کرده. در NPM حدود 300هزار بسته موجود است. استفاده از این بسته ها برای توابع مشترک ، کد گذاری را آسانتر و سریعتر می کند.

 

4. از اجزای اشتراک گذاری راحت، سود خواهید برد

نیاز به همکاری اغلب باعث ایجاد موضوعات در پروژه های توسعه وب می شود و می تواند کل روند را آهسته کند. خوشبختانه ، Node.js شامل ویژگی های هماهنگ سازی برای مدیریت رمزگذاری سمت مشتری و سرور است. یکی از راه های انجام این کار ، استفاده از همان زبان برنامه نویسی برای سمت مشتری و سرور است ، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم. همچنین امکان به اشتراک گذاری و همگام سازی اجزای مورد نیاز را فراهم می کند و کدگذاری را بسیار ساده تر می کند. والا من تا اینجا قانع شدم انتخاب کنم این زبان کدنویسی رو، حتی نویسنده مقاله هم به یادگیری این زبان علاقه مند شد. :)) حالا دو نکته دیگر هم هست!

 

5- برنامه های تحت وب با کارایی بالا تولید می کند

Node.js برنامه هایی را تولید می کند که سریعتر از برنامه های ایجاد شده با جاوا و سایر زبان های محبوب است. برای بسیاری از توسعه دهندگان ، این یکی از جذاب ترین ویژگی های آن است. Node.js این کار را با استفاده از یک موضوع واحد انجام می دهد ، و این امکان را فراهم می کند که یک میلیون پردازش را به طور همزمان انجام دهد. علاوه بر این ، استفاده از آن از JavaScript باعث انتقال سریع داده های JSON - رایج ترین تبادل در وب – می شود.

 

6. توسعه شما توسط یک جامعه مجرب پشتیبانی خواهد شد

مورد آخر ، Node.js توسط یک جامعه متخصص و مجرب پشتیبانی می شود. با توجه به محبوبیت آن ، گروه بزرگی از توسعه دهندگان به طور فعال و منظم ماژول های جدیدی را برای آن تولید می کنند. از این گذشته ، انجمن های فعال (فوروم ها) بسیاری برای Node.js وجود دارد ، که می توانید از دیگر برنامه نویسان سؤال کنید و در پروژه خود از آنان کمک بگیرید. به علاوه ، پشتیبانی بسیاری از شرکت های پیشرو مانند Medium ، Uber و Trello را دارد. دیگه چی بهتر ازین :).

 

نتیجه

Node.js بهترین انتخاب برای پروژه های توسعه وب شما است. این زبان برای اجرای کدها بسیار سبک ، مقیاس پذیر و کارآمد است. این زبان می تواند برنامه های شما را سریعتر و زمان توسعه (development) شما را کوتاه تر کند. امیدواریم که مطالب گفته شده به شما در انتخاب زبان کدنویسی مناسب کمک کرده باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و آلمان ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.https://www.novinhost.org/blog/935-choose-nodejs-for-web-development.html